diumenge, 4 d’abril del 2010

Escapada a la Terra Alta

Dimarts 30 de març de 2010

Avui proposo a la resta de la família una visita a Horta de Sant Joan , per passejar pel poble i per anar a visitar el Centre Picasso d´Horta . Ens hi arribem , és mercat i la Mariona troba uns pantalons per fer jazz dels que a ella li agraden i li comprem . Després anem fins al centre Picasso on descobrim els inicis de la seva pintura i el que pel pintor va representar Horta en la seva vida artística i personal.

En una primera estada i degut a una afecció d´escarlatina ( 1898-99) descobreix el món rural, la gent del camp, el paisatge ferèstec del Ports de la mà del seu amic Manuel Pallarès. Ens agrada veure els esbossos que s´hi exposen i això ens ajuda a entendre l´evolució de la seva pintura .

En una segona estada , l´estiu de 1909 , Picasso ja pinta seguint el cubisme , un estil que es pot anar veient com el conduirà anys més tard a una de les seves obres més conegudes ,les senyoretes del Carrer d´Avinyó.

A mi sempre m´ha agradat molt Picasso pel que va representar com a pintor però sobretot pel seu compromís ferm amb el que anava succeint al llarg de la seva vida i tal i com ho reflectia en els seus quadres.

Ens enduem un record de la visita molt xul.lo ja que les noies de l´entrada deixen retratar a la Mariona i a l´Andreu amb dos dels capgrossos que tenen exposats al Centre i que representen diferents personatges dels quadres del pintor .

Em quedo amb una frase que presideix l´entrada al Museu i que Picasso va dir uan vegada:

"Tot el que sé ho he après a Horta "

Després ens arribem fins a les roques de Benet, unes roques que a mi em captiven moltíssim per la seva forma i per la seva vistositat. Abans d´arribar-hi veiem la placa commemorativa que recorda els cinc bombers morts durant l´incendi del juliol del 2009 . Ens arribem en cotxe fins a tocar de les roques on ens fem una foto tots 4 .Dinem a l´apartament i a la tarda proposo d´arribar-nos fins a Morella . Allà , amb un vent força fred, tastem els "flaons" i aprofitem per berenar. Ens arribem fins al Carrer Blasco de Alago, força ben conservat i recordem amb en Pep un dels llocs on havíem dinat una vegada quan encara no erem casats .

Abans d´arribar al poble, en Pep vol fer una de les últimes fotos dels atmellers florits tan precioso al voltant del poble d´Arnes . Pobre Pep, li surten "abelles" i " abellots" per tot arreu . Tot i això, aconsegueix fer-ne de molt xul.les.

Tornem cap a l´apartament d´Arnes doncs hi ha partit de bàsquet Regal Barça- Reial Madrid i....cal una concentració prèvia al partit: ens hi va anar o no a la Final Four!!!!

Conyes a part, sopem , veiem el partit i després els nens volen veure la final de Buscant La Trinca, sabent que la iaia Margarita ha anat a veure el directe i mirem a veure si la veiem entre el públic......superdifícil !!!!

Cap a les 12 ens posem al llit avui una mica saturats de pedres ( com diuen en Pep i els nens ) i és que sóc conscient que cal dosificar-me perquè com que a mi l´art m´entusiasma ....he d´entendre que no tothom és igual .